100131 .

wow, första månaden på året har passerat. om det ska fortsätta i den här takten är det snart 2011! efter 2011 kommer 2012, då går jorden under. yippie.


en snabbrepris av helgen lyder följande:

i fredags var jag och anton lediga från jobbet, så vi åkte till stan för att titta lite på hindersmässan och det var apkallt ute. att man aldrig lär sig att det är samma skit på den där marknaden varenda jävla år! ändå ska man envisas med att gå runt där och förfrysa alla sina kroppsdelar. sjukt.
in i värmen på café java efter en stund. där blev det kaffe/te med en adam :)
därifrån sprang vi direkt till creperiet, som faktiskt var ett väldans trevligt ställe, för att luncha med david. har faktiskt aldrig varit där förut, men det blir garanterat fler besök! barn- och barnvagnsvänligt och anabelle bara älskade deras lilla lekhörna.
på kvällen blev det bio för antons del och jag var hemma med anabelle. trodde att jag skulle hinna göra massa grejer den kvällen, men tji fick jag. såklart att anabelle inte ville vara på sitt bästa humör just den kvällen.
två tårtbottnar skulle göras, lägenheten städas, mat skulle lagas och mount everest på diskbänken.
tårtbottnarna blev tårtbotten, singular alltså. den ena fick åka direkt i sopen. och så blev det inte så mycket mer gjort, förutom lite korvstroganoff med ris.

i lördags blev det födelsedagsmiddag och fika (min über-fina prinsesstårta) hos antons föräldrar för bröderna sandberg. anabelle slocknade som ett ljus vid köksbordet direkt efetr tårtan den kvällen :)

idag åkte vi hem tidigt som satan (sov hos anton mama och baba) för att hinna med allt jag inte gjorde under fredagkvällen. simon kom med käk och hjälpte till att städa och leka med anabelle.
värsta sistaminuten kalaset blev det hos oss i alla fall. gästerna var komna och  jag stod fortfarande och höll på med tårtorna. sån är jag. stress i renaste form. tror tårtorna var ganska goda ändå och barnen underhöll de äldre gästerna.


egentligen borde jag lagt mig för att sova för länge sedan, tänkte nämligen hinna upp och tvätta lite före jobbet imorgon bitti. smart som jag är hade jag bokat tvättstuga idag, mitt under kalaset, så fick smyga ner till källaren lite då och då och hoppas att ingen märkte.
anaelle somnade kl 19 idag, vilket är sjukt tidigt för att vara anbelle. hoppas hon fortsätter så och vaknar lite tidigare på morgonen ,och inte 30 minuter innan vi måste gå till dagis.

nu ska jag "dejta kudden" som alla säger. det måste nog vara det larvigaste uttrycket ever.


pusshej.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback